گردشگری کلید حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی است/ تحقق شعار وفاق ملی و صلح جهانی از مسیر گردشگری

استاندار یزد با بیان اینکه گردشگری کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی است، گفت: تحقق شعار وفاق ملی دولت چهاردهم و صلح جهانی نیز جز از مسیر گردشگری امکان‌پذیر نخواهد بود.

مهران فاطمی در گفت‌وگو با میراث آریا در نشست مشترک فعالان گردشگری استان به مناسبت هفته گردشگری که باهدف بررسی مسائل و دغدغه‌های این قشر روز گذشته ۱۰ مهرماه برگزار شد، گردشگری را کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی استان دانست و اظهار کرد: ورود سالانه ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور تحریم‌های نفتی و بانکی را بی‌اثر و تلاش دشمنان در راستای ایران هراسی را با شکست مواجه خواهد کرد.

استاندار یزد بابیان اینکه تفاوت در سبک زندگی، معماری، خوراک و پوشاک و... باعث رونق گردشگری می‌شود گفت: تحقق شعار وفاق ملی دولت چهاردهم و صلح جهانی نیز جز از مسیر گردشگری امکان‌پذیر نخواهد بود.

او با تأکید بر ضرورت  تمرکز بر فرهنگ و گفتمان گردشگری برای همراهی مردم تصریح کرد: در صورت حل مبنایی مشکلات گردشگری مصداق‌های این حوزه نیز حل خواهد شد، لذا مسئولین باید از این صنعت به عنوان یک خط قرمز و مزیت استان دفاع کنند.

استاندار یزد به مشکلات زنجیره گردشگری نظیر ایجاد اقامتگاه و هتل و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: حساسیت بالای صنعت گردشگری و تأثیرپذیری آن از اتفاقات جهانی، این حوزه را با مشکلات مختلفی ازجمله حفظ نیروهای تخصصی مواجه کرده است.

فاطمی در ادامه با اشاره به لزوم همراهی و همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای حل مسائل حوزه گردشگری عنوان کرد: برای اوج‌گیری یزد هیچ مسیری به جز گردشگری و حوزه علم و فناوری و دانش بنیان وجود ندارد.

او از دفاع تمام‌قد استان از حوزه گردشگری در سه سال اخیر خبر داد و گفت: هماهنگی و برگزاری دشوار جام باشگاه‌های والیبال آسیا و مسابقات بدمینتون جام فجر و نیز اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD مؤید این مسئله است.

استاندار یزد در پایان با قدردانی از فعالان حوزه گردشگری استان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد دستاوردهای صنعت گردشگری مربوط به فعالان این حوزه بوده و امیدواریم در ادامه شاهد روزهای پررونق گردشگری در یزد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100845
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha